piątek, 12 września 2014

Piec pralniczy podgrzewacz wody

Trafiło mam się ciekawe zlecenie, przestawienie pieca ustawionego w piwnicy starej willi. Piece z kotłem - wanienką nazywane prawniczymi spotykałem, rozbierałem wiele takich z wanienką i bez. Tutaj właściciel postanowił zachować wszystkie piece. Wynalazek jaki widzimy ma zdjęciach poniżej, z zewnątrz przypomina prosty piec kuchenny zwany u nas kotliną kuchenną czy angielką. Nie ma jednak piekarnika, w budowie wewnętrznej nastawiano się na maksymalne grzanie jednego dużego kotła z wodą. 
Przed:
Po: 
Kafle białe i niebieskie z Velten. Brakujące kafle dołożylismy z zapasów. Rozmiar 24x21 cm. 
W tym samym domu robiliśmy jeszcze taki klasyczny piec kaflowy. Był jeszcze jeden, typowy dla lat 50- tych XX wieku jednoskrzyniowy "nowoczesny piec mieszkaniowy". Nie był w moich oczach wart fotografowania. Za to poniższy mi się podoba :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz